fbpx

Trening oddechowy obniża ciśnienie – najnowsze badania to potwierdzają!

Prosta forma ćwiczeń jaką jest trening mięśni wdechowych może obniżyć ciśnienie krwi u osób w średnim wieku i seniorów.

Brzmi to niewiarygodnie, ale najnowsze badania przeprowadzone w University of Colorado Boulder (USA) opublikowane właśnie w Journal of the American Heart Association (JAHA), zdają się to potwierdzać.

Osoby biorące udział w badaniu miały przez 6 tygodni, codziennie wykonywać prostą sesję ćwiczeń oddechowych z wykorzystaniem trenażerów oddechowych POWERbreathe. Każda sesja zakładała wykonanie łącznie 30 wdechów z odpowiednim oporem generowanym przy użyciu wspomnianego trenażera.

Starano się w ten sposób sprawdzić jak taki trening oddechowy wpłynie na stan zdrowia osób w wieku 50 – 70 lat z ciśnieniem skurczowym wyższym niż 120 mm Hg.

Efekty? Niższe ciśnienie, lepszy sen i ogólna poprawa samopoczucia

Prowadzący badanie wnioskują, że takie proste, ale regularnie powtarzane 5 minutowe ćwiczenia, mogą obniżyć nie tylko ciśnienie krwi, ale także poprawić stan zdrowia naczyń krwionośnych.

Obniżenie ciśnienia skurczowego krwi wydaje się mieć na tyle duże znaczenie ponieważ wiąże się z 30-40 % niższym ryzykiem zgonu w wyniku chorób układu krążenia.

Wśród pozostałych pozytywnych efektów jakie odnotowali badacze można wyróżnić poprawę jakości snu, zmniejszenie problemów związanych z bezdechem sennym, a także, co równie interesujące, badani lepiej radzili sobie ze stresem.

Publikacje znajdziesz w linkach poniżej:

https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/JAHA.121.022203

https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/JAHA.121.020980

Przeczytaj również

Elektrostymulacja, a spalanie tłuszczu

Szukając najszybszego sposobu by spalić tłuszcz i poprawić sylwetkę można zmarnować mnóstwo czasu. Dowiedz się jak pomoże Ci w tym […]