fbpx
array(19) { [0]=> string(9) "thumbnail" [1]=> string(6) "medium" [2]=> string(12) "medium_large" [3]=> string(5) "large" [4]=> string(9) "1536x1536" [5]=> string(9) "2048x2048" [6]=> string(5) "vp_sm" [7]=> string(5) "vp_md" [8]=> string(5) "vp_lg" [9]=> string(5) "vp_xl" [10]=> string(11) "vp_sm_popup" [11]=> string(11) "vp_md_popup" [12]=> string(11) "vp_xl_popup" [13]=> string(21) "woocommerce_thumbnail" [14]=> string(18) "woocommerce_single" [15]=> string(29) "woocommerce_gallery_thumbnail" [16]=> string(12) "shop_catalog" [17]=> string(11) "shop_single" [18]=> string(14) "shop_thumbnail" }
Masz pytania? Zadzwoń: 504 112 429
Zaloguj Kontakt

Jak trenować z COMPEX – atlas ćwiczeń

| Elektrostymulacja

Pokażemy Ci jak wykonywać ćwiczenia wykorzystując elektrostymulatory Compex.

Który program treningowy wybrać

Elektrostymulator marki Compex to wszechstronne narzędzie dla sportowców i wszystkich fanów zdrowego stylu życia. Dla ułatwienia obsługi przygotowano specjalne programy ukierunkowane na osiąganie konkretnych celów. Wybierając spośród nawet 13 programów Conditioning i 10 programów Fitness, możesz uzyskać efekty w postaci m.in rozwoju siły, poprawy hipertrofii czy zwiększenia wytrzymałości.

Każdy z nich składa się z trzech części:

  • etap rozgrzewki – pozwala przygotować mięśnie do ćwiczeń,
  • etap treningu – główna faza sesji EMS,
  • etap rozluźnienia – po skończonym treningu.

Cykl treningowy – faza pracy i odpoczynku

Po rozpoczęciu programu i zakończeniu fazy rozgrzewki rozpoczniesz główną część treningu.

Składa się ona z następujących po sobie cykli w których występuje faza pracy i faza relaksacji.

Podczas fazy pracy oznaczonej na czerwono elektrostymulator generuje impulsy pobudzające włókna mięśniowe. To moment w którym wykonujesz odpowiednie ćwiczenie w formie statycznej lub dynamicznej. Wybór zależy od Twojego stopnia wytrenowania. Więcej na ten temat znajdziesz w dalszej części tekstu.

Następnie, gdy faza skurczu dobiegnie końca i zmieni kolor na niebieski, rozpoczyna się faza relaksacji. Warto wtedy się rozluźnić i skupić na zmniejszeniu napięcia mięśni.

Statyczny trening EMS z COMPEX

Uważamy, że trening statyczny jest podstawą do rozpoczęcia wszystkich treningów siłowych z Compex. W przypadku treningu statycznego starasz się utrzymać niezmienioną pozycję ciała, podczas gdy mięsień jest stymulowany przez urządzenie Muscle Stim. Na przykład: podczas fazy skurczu (czerwony) pozostawałbyś w pozycji przysiadu, wyprostowałbyś się dopiero w fazie relaksacji.

Radzimy zacząć od wykonania 50% objętości (ilość cykli) programu z maksymalną tolerowaną intensywnością, a następnie stopniowo zwiększać liczbę cykli w czasie. Z czasem będziesz w stanie wykonać cały program przy minimalnym DOMS (opóźniony początek bolesności mięśni).

Aktualną gamę statycznych filmów szkoleniowych zatwierdzonych przez firmę Compex można znaleźć poniżej:

Mięśnie dwugłowe – heel kicks
Mięśnie dwugłowe – martwy ciąg
Mięśnie brzucha – brzuszki
Mięsnie brzucha – plank
Mięśnie czworogłowe – przysiad
Mięśnie czworogłowe – wykroki
Mięsnie ramion – biceps
Mięśnie ramion – triceps

Dynamiczny trening EMS z COMPEX

To kolejny krok w rozwoju Twoich treningów z Compex. Warto wejść na ten etap dopiero gdy ukończysz etap z ćwiczeniami statycznymi (pełna objętość programów) i jednocześnie nie będziesz odczuwał silnych DOMS. Jest to bardzo istotny warunek, ponieważ pozwala Ci dobrze przygotować mięśnie na bardzo duży wysiłek jakim jest połączenie ruchu i elektrostymulacji.

W przypadku treningu dynamicznego zmniejsz intensywność do 50% której używałeś wcześniej, ponieważ teraz, będziesz się poruszać podczas fazy skurczu. Chcesz jednak utrzymać wysoką jakość ćwiczeń, a zbyt wysoka intensywność mogła by to utrudnić.

Tutaj radzimy zacząć od wykonania 20% całego programu na początek. W miarę postępów w treningu dynamicznym sugerujemy zwiększać procentu ukończonego programu (ilość cykli) lub zwiększanie intensywności, a nie obu naraz. Spróbuj zwiększać wartości o 10% i obserwuj jak reaguje Twoje ciało. Przede wszystkim zwracaj uwagę czy nie występuje nadmierne zmęczenie i DOMSy nie stają się przesadnie silne. Z czasem będziesz w stanie wykonać pełną liczbę cykli w programie przy minimalnym DOMS.

Aktualny zakres dynamicznych filmów szkoleniowych zatwierdzonych przez firmę Compex można znaleźć poniżej:

Mięśnie dwugłowe
Mięśnie dwugłowe – martwy ciąg
Mięśnie brzucha – brzuszki
Mięśnie ramion – biceps
Mięśnie czworogłowe – przysiady
Mięśnie czworogłowe – przysiady ze sztangą
Mięśnie czworogłowe – wykroki
Mięśnie ramion – triceps

Planowanie treningów z aplikacją Compex Coach

To specjalna aplikacja stworzona by ułatwić Ci programowanie treningów i śledzenie swoich postępów. 

Compex Coach za darmo pobierzesz na iOS lub Android i zyskasz niezawodnego trenera który poprowadzi Cię do celu.

  • Aplikacja pomoże Ci stworzyć plan treningowy w odniesieniu do celu jaki chcesz osiągnąć
  • Pokazuje prawidłowe rozmieszczenie elektrod na ciele w zależności od wybranych ćwiczeń
  • Śledzenie wydajności za pomocą wskaźnika obciążenia pracą
  • Zapewnia pełne informacje o każdym programie Compex (opis, zastosowania, efekty, intensywność stymulacji, rozmieszczenie elektrod)
  • Wyjaśnia, jak działa stymulacja mięśni

Przeczytaj również